سامانه پژوهشی – بررسی تاثیر نوآوری سازمانی وقابلیت های تکنولوژیکی بر عملکرد شرکت- قسمت ۲۲

تدوین برنامه هایی جهت کاهش هزینه های تولیدی : از قبیل پایین نگهداشتن ذخیره مواد وقطعات ،سیستم رساندن مواد اولیه در کوتاه ترین زمان جهت تولید ، ذخیره کردن تولیدات در انبار و …
در بخش عملکرد که متاسفانه تعدادی از شرکت ها از وضعیت مطلوبی برخوردار نبودند پیشنهاد می شود که از کمک های بانک ها و موسسات اعتباری استفاده شود ، البته در چندین شرکت شاهد آن بودیم که مسولین شرکت نه تنها از کمک بانک ها بلکه ؛ به فشار بانک ها وحتی کمک نکردن آنها اشاره داشتند .
۵-۶-محدودیت های تحقیق :
از آن جایی که داده ها از یک صنعت جمع آوری شده است بنابراین توانایی بسط آن به بخش های صنعتی دیگر را ندارد .
داده های این تحقیق توسط یک پاسخ دهنده در هر شعبه ی بانکی گنجانده شده است .
در این تحقیق فقط از مقیاس های ذهنی عملکرد مدیران بانکی استفاده شده است .
متاسفانه بعضی از شرکت ها از همکاری وپاسخ دادن به پرسشنامه ها خودداری کردند حتی در برخی مواقع از اصطلاحات ناخوشایندی استفاده کردند .
۵-۷-پیشنهادات برای تحقیقات آتی :
در این تحقیق برای اندازه گیری عملکرد شرکت فقط از معیار ذهنی استفاده شد حالت ایده آل تنها با استفاده از اقلام عینی ایجاد می گردد . بهتر است در تحقیقات آتی از معیار های عینی و ذهنی استفاده شود .
بررسی مدل در صنایع گوناگون
بررسی سطوح سازمانی گوناگون جهت آگاهی از عملکرد بخش های مختلف
این مقاله تنها روی نوآوری سازمانی و قابلیت نوآوری تکنولوژیکی متمرکز می شود و اثر آن روی عملکرد سازمانی را بررسی می کند. پیچیدگی مدل مفروض ما را از اینکه عمق فعالیت ها و قابلیت های مدل را معرفی کنیم، باز می دارد. تحقیقات آینده باید تحلیل کند که چگونه ویژگی اضافی/ ابتدایی نوآوری سازمانی و قابلیت نوآوری بر رابطه داخلی آنها و عملکرد شرکت اثر می گذارد. به همین صورت، باید مطالعه کنیم که اثر نوآوری سازمانی و قابلیت نوآوری تکنولوژیکی روی عملکرد نوآوری چگونه خواهد بود.
بر گذاری کلاس های توجیهی جهت افزایش سطح آگاهی برای مدیران شرکت ها جهت همکاری با دانشجویان
منابع و ماخذ
منابع و ماخذ
ایران زاده،سلیمان و برقی،امیر (۱۳۸۸) ” ارزیابی عملکرد سازمان با مدل روش امتیازی متوازن” مجله مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج،سال چهارم،شماره ۸
جهانگرد – نجمه(۱۳۸۲)ارائه چارچوب اندازه گیری نوآوری تکنولوژیکی در سطح شرکتها- پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده فنی مهندسی، بخش مهندسی صنایع
اعرابی، محمد، موسوی، سعید، “الگوی استراتژیک مدیریت دانش برای ارتقاء عملکرد پژوهشگاهها”، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره ۵۱، بهار ۱۳۸۸
امینی، محمدتقی، خباز، صمد، “تدوین استراتژی به روش چارچوب جامع تدوین استراتژی ، مطالعه موردی : شرکت سهندخودرو تبریز”،نشریه مدیریت بازرگانی ، دوره ۱،شماره ۲، بهاروتابستان ۱۳۸۸
پاک مرام،عسگر-محمدی،بیژن-بیک زاد،جعفر(۱۳۸۹) ” عوامل موثر بر کاربرد سیستم های مدیریت هزینه در صنعت پتروشیمی ایران، فراسوس مدیریت،سال چهارم،شماره ۱۴
رحیم نیا ، فریبرز.، کفاش پور ، آذر .، پوررضا ، ملیحه ، (( جهت گیری استراتژیک و قابلیت های بازاریابی )): مطالعات و مدیریت راهبردی ، شماره ۱۲ ، زمستان ۱۳۹۱ ، صص ۱۶۶-۱۴۵
رضوانی ، حمیدرضا و گرایلی نژاد ، رزا ، ” ارائه الگویی برای گونه شناسی انواع نوآوری سازمانی ” : فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد ، سال هفتم ، شماره ۲۸ ، پاییز ۱۳۹۰
رهنمای رودپشتی،فریدون-غلامی جمکرانی،رضا(۱۳۹۰)، ” مدیریت هزینه بین سازمانی: مفاهیم، رویه ها و الزامات، مجله حسابداری مدیریت،سال۴،شماره ۹
رهنمای رودپشتی،فریدون(۱۳۸۷)، “حسابداری مدیریت راهبردی” ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات،تهران،چاپ اول
رضائیان، علی، مبانی سازمان و مدیریت، تهران، سمت، ۱۳۸۶٫
سکاران ، اوما ، (( روش تحقیق در مدیریت )) ، ترجمه صائبی ، محمد و شیرازی، محمود ، چاپ چهارم ، تهران ، موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ، ۱۳۸۵ .
عیسی خانی , احمد (۱۳۸۷) , “سازمان با عملکرد برتر ” ، سایت علمی تخصصی
غفاریان ،وفا.و کیانی غلامرضا(۱۳۸۴)،تفکر استراتژیک،چاپ اول،تهران ،فرا
فقهیفرهمند،ناصر) ۱۳۸۱) .مدیریتپویایسازمان. چاپاول،تیریز : فروزش.
فقهی فرهمند، ناصر(۱۳۸۵) ” مدیریت استراتژیک سازمان” تبریز، انتشارات فروزش،چاپ اول
فقهی فرهمند، ناصر(۱۳۸۴) “مدیریت پویای سازمان” تبریز، انتشارات فروزش،چاپ اول
کالینز،جیمز. از خوب به عالی (۲۰۰۱)،ترجمه ناهید سپهر پور، چاپ اول ،تهران،پیک آوین،۱۳۸۲
کاتلر ، فیلیپ ،”اصول بازاریابی ” ، ۱۳۸۱ ، ترجمه فروزنده
مهدی پور،ولی ال..(۱۳۸۹) “مدیریت هزینه” سایت علمی و تخصصی
مهدوی مزده ، محمد و ضرغامی ، حمیدرضا ، (۲۰۱۰) ،”خلاقیت و نوآوری رمز دستیابی به استراتژیهای رقابتی اثربخش در هزاره سوم: ارائه مدل مفهومی تعدیل یافته استراتژیهای رقابتی پورتر بر مبنای نوآوری”،ارائه شده در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک .
نوری فرد،یداله-درستکار،ملیحه(۱۳۹۰) ” بررسی تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت های برتر پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،دومین کنفرانس بین المللی مشاوران و مدیران مالی
منبع فایل کامل این پایان نامه این سایت pipaf.ir است |