نهادینه کردن اصول مشتری گرایی

الگویی که مبتنی بر مراحل زیر برای نهادینه کردن اصل شناخت مشتری و مشتری گرایی قابل ارائه است عبارت است از :

– آموزش شناخت مشتری و مشتری گرایی به کارکنان سازمان

– شناسایی مشتریان و نیازهای آن ها.

– پردازش نیازها و خواسته های مشتریان.

– تبدیل نیازمندی ها و خواسته های مشتریان به نیازمندی های محصول.

– تحلیل فاصله و مشخص نمودن کاستی ها .

– طرح ریزی برای رفع کاستی ها و و تخصیص منابع.

– اجرای طرح های بهبود ، ثبت و نمایش نتایج.

– کسب بازخور از مشتریان و اندازه گیری میزان رضایت مشتریان.

– بهبود مستمر .

گام های طلایی برای جذب مشتریان

گامهای طلایی برای جذب مشتریان به شرح ذیل می باشد:

۱ – برای جذب مشتری جدید هیچگاه از مشتری قدیمی غافل نشوید:

اگرچه جذب مشتری کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد.

۲ – پس از بروز مساله (از نظر ارتباط با مشتری)هرچه سریعتر آنرا حل کنید:

هیچ سازمان، کالا یا خدمتی نمی تواند برای همیشه کامل باشد. در ارتباط سازمان با مشتری امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید. اگر سازمانی بتواند ثابت کند که در برابر مشتری پاسخگو است و برای او ارزش قائل است در آن صورت شکایت تبدیل به ابراز نظر مثبت و موجب افزایش وفاداری مشتری خواهد شد. معمولا افراد آخرین رویداد را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که سازمان برای حل مساله دریغ نکرده است، این اقدام می تواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با مشتری شود.

۳ – همیشه حالت بدون باخت بوجود بیاورید:

هیچگاه نباید مشتری بازنده باشد. اگر در یک معامله مشتری بازنده شد، احتمال کمی وجود دارد که بازهم به آن فروشگاه مراجعه یا از همان محصول استفاده کند. در اینجا دو راه وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می توانند برنده باشند.

۴ – همیشه حق با مشتری نیست ولی مساله مهم تفهیم این موضوع به مشتری است :

اغلب مشتری مرتکب اشتباه می شود. امکان دارد مشتری انتظارات نامعقولی داشته باشد. این یک واقعیت است که سازمان بدون مشتری نمی تواند وجود داشته باشد اما کارکنان فروش باید بتوانند به مشتری تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است ، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.

۵ – مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت:

فقط تامین رضایت مشتری موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به سازمان نخواهد شد، بلکه لذت بردن از محصول و خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر سازمان ها بتوانند با مشتریان صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند.

۶ – نباید فراموش کرد که مشتری حق انتخاب دارد:

از آنجا که بازارها روزبه روز بیشتر می شوند، هیچ سازمانی نمی تواند در مورد وفاداری مشتریان مطمئن باشد. بسیاری از مشتریان به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا شود به شرکت رقیب روی می آورند. هر سازمانی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های خود را با مشتریان بیشتر و رابطه را تقویت نماید.

یک تلفن به مشتری برای آگاهی از دیدگاه وی درباره خرید میتواند رابطه را تقویت نماید.

۷ – برای پی بردن به خواست مشتری به حرف های او گوش فرا دهید:

این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم؟

دوره ای که سازمان ها تصمیم می گرفتند چه کالایی را عرضه کنند و سپس آن را به مشتری تحمیل می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست مشتری شد این است که به حرف های آنان گوش فرا داد.

۸ – درباره کالا یا خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید:

کسانی که برای یک سازمان کار می کنند باید در مورد آن سازمان و محصولات ان همواره تصویر مثبتی به مشتری ارائه کنند.

۹ – خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید :

همیشه ارزش آن را دارد که خود را به عنوان مشتری بدانید که به سازمان وارد می شود . همیشه خود را به جای مشتری بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این سازمان از ورود من استقبال به عمل می آورد؟ هر قدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین مشتری و محصول به صورتی در می آید که کفه ترازو به نفع مشتری سنگین تر خواهد شد.

صاحبان مشاغل می توانند در راستای جذب کادری با داشتن توان مندی های مورد نظر شان، تنها با درج آگهی رایگان در سایت ما موفق شوند کسب و کار خود را به افراد زیادی در سطح کشور معرفی کرده و از میان گزینه های بیشتری انتخابی مطمئن تر و توانمند تر برای کارشان داشته باشند.

اگر هم می‌خواهید چیزی بفروشید

آن را به صورت رایگان در

  https://www.3333.ir

قرار دهید.

نمایش انواع آگهی استخدام در ادارات دولتی و خصوصی
ارائه نیازمندی های آنلاین بصورت جامع و حرفه ای
سرعت ثبت آگهی
نمایش آگهی خرید، فروش، رهن و اجاره، مشارکت در ساخت و پیش فروش املاک
نمایش تبلیغات اینترنتی خرید و فروش لوازم شخصی همچون لباس، کیف و کفش، زیورآلات، بهداشتی و آرایشی، و غیره
نمایش آگهی های تبلیغاتی اینترنتی کسب و کار همچون استخدام، همکاری در فروش، عمده فروشی، ماشین و لوازم صنعتی و غیره
نمایش تبلیغات خرید و فروش، معاوضه وسایل نقلیه همانند خودرو، دوچرخه، موتورسیکلت
اگر به دنبال چیزی هستید شهر خود را انتخاب کنید و از طریق دسته بندیها یا از طریق کادر مخصوص جستجو در آگهی آن را پیدا کنید.
نمایش تبلیغات خرید و فروش بازی، کنسول بازی، دوربین عکاسی و غیره
دارای سیستم جستجو بر حسب کلمه کلیدی، شهر و دسته بندی سایت می باشد.
امکان ثبت نامحدود آگهی اینترنتی بصورت رایگان
نمایش آگهی اینترنتی آموزش، آرایشگری و زیبایی، تعمییرات، طراحی سایت و شبکه، پروژه دانشجویی و غیره
نمایش تبلیغات خرید، فروش و معاوضه لوازم خانگی همچون مبلمان و دکوراسیون، لوازم برقی و آشپزخانه، آنتیک

نمایش آگهی اینترنتی در رابطه با انجام تایپ و ترجمه، پرستاری و درمانی
نمایش آگهی اینترنتی نظافت و قالیشویی
خرید و فروش لوازم ورزشی و تفریحی همچون تورمسافرتی، کتاب و درسی، اسباب بازی، حیوانات، هنر و موسیقی،

نمایش تبلیغات اینترنتی خرید، فروش و معاوضه لوازم الکترونیک همچون نرم افزار، سخت افزار، کامپیوتر، تبلت، موبایل و غیره