بهنوش بختیاری، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون، به قول خودش، کارشناسی مترجمی زبون فرانسه از دانشگاه آزاد اسلامی تهران داره.
حامی ترنس‌ها و مدیر خیریه شمس. ظرف ۴ سال گذشته با منتشر کردن نزدیک به دو هزار پست در اینستاگرام، با ۷.۳ میلیون دنبال کننده، یکی از پنج صفحه پر بازدید ایرانیان در اینستاگرام رو در اختیار داره.

ارتش بهنوشیا، تقریبا بیست درصد کل کاربران این شبکه  اجتماعی عکس محور محبوب ایرونی‌ها رو تشکیل می ده. بهنوش، همه جا هست.
از بیلبورد اتوبان‌ها تا صنعت کیف و کفش و مواد غذایی و اسباب بازی و سینما و . . . .  سلبریتی تموم عیار. اون تقریبا مثل رسم عادی ایرانیان، خود رو کارشناس همه چیز می‌دونه و فعلا مثل تراژدی «نالوکسان» مهناز افشار، وارد فاز تجویزهای پزشکی نشده! اما انگار تازگیا به این ساحت هم ورود کرده!

بهنوش بختیاری چند سال پیش بخاطر جراحی بینی خود، بیان پشیمونی کرد و از دختران ایرونی خواست از این جراحی تهاجمی دوری کنن. این کارشناس مترجمی زبون فرانسه، تازگیا با حضور تو یه برنامه تلویزیونی، جنجالی دیگه به پا کرد که بازم در شبکه های اجتماعی هفته اول اسفند ایرانیان، درخشش داره.

گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومن، به همون اندازه جوک شب عید نوروز ۹۸ هستش که پراید قهرمون (بخونین قاتل جاده‌ها)، از مرز ۵۰ میلیون تومن عبور کرده. درباره حماسه گوشت قرمز ۱۰۰ هزار تومنی، همه نظر میدن.
درسته که حق نظر هم واسه همه محفوظه. در آخر ما ایرانیان، با بالاترین سطح مطالعه در خاورمیانه و عاشقان لایک و فالو ۲۴ ساعته در شبکه های اجتماعی، تسلط اطلاعاتی خوبی داریم. اما: رطب خورده منبع رطب چون کنه؟!

این‌که بهنوش بختیاری رو پس از بالا رفتن قیمت گوشت در تلویزیون بیاریم و بگه چه بهتر که گوشت گران شد، مردم گوشت نخورین. گیاهخواری رو گسترش بدین!… و بعد عکس‌های این سلبریتی از در و دیوار فضای مجازی بالا بره که در حال بلعیدن شکلای جور واجور غذاهای لاکچری و گوشتیه هنر نیس.

این‌که پس از پیشنهاد صداوسیما به نخوردن گوشت و نخوردن کاهو به دلیل وجود باکتری‌ای که فقط با انرژی هسته‌ای از بین می‌رود،  تلویزیون به سراغ انگلیسی‌ها بره تا از زبون اونا به مردم ایران پیشنهاد کنه لباس‌های دست دوم بخرن و بپوشن، هنر نیس. اینا تموم اشتباهائیه که از سر بی تدبیری و عجله و پر کردن کنداکتور برنامه‌ها با سرتیترهای مسئول پسنده. اونم در روزگار استکبار ستیزی رسانه ملی، آمریکاز گات تلنت بومی شده (عصر جدید) هم به روایت «آقای ماه عسل» میاد!

این مطلب را هم از دست ندهید :   نگاهی به ۵۰ کتاب پر فروش در سال ۹۵ [قسمت اول]

البته بهنوش چند روز بعد با منتشر کردن ویدویی، تا حدی حرف‌های خود رو اصلاح کرد .

باحال این‌که این اشتباهات فقط از طرف رسانه‌ها نیس که تکرار می‌شه. این روزا در بعضی از تریبون‌های دیگه هم به جویدن بیشتر غذا و دلیل چاقی و مضرات گوشت و گسترش شکلای جور واجور مریضی‌ها پرداخته می‌شه. اما یکی پیدا نمی‌شه که بگه به چه دلیل با مردم رو راست سخن نمی‌بگیم. به چه دلیل واسه اون کسی که در خرج روزانه و ماهانه خود مونده و کاسه چه کنم چه کنم در دست گرفته، راه حل ساده‌تر و سبک زندگی مناسب و راه‌هایی واسه بهبود دائمی اون ارائه نمی‌کنیم.

شاید نمونه عینی و روشن اون آگهی خاصی باشه که در رسانه‌های مجازی این روزا دست به دست می‌چرخد. عکسی در مترو از خورشت قیمه با قارچ. قارچ می‌تونه جانشین مناسبی واسه گوشت باشه. در زیر تصویر از مردم خواسته شده که اونو امتحان کنن. یا سوال در برنامه «برنده باش» محمد رضا گلزار، از شرکت کننده پرسیده می شه که پروتئین گوشت قرمز بیشتره یا شیر  و تخم مرغ و گوشت مرغ؟

به همین راحتی می‌توان اون لقمه‌ای رو که دور سر می‌چرخونیم تا مردم رو واسه شرایط موجود آماده کنیم، به لقمه‌ای سر راست و راحت الحلقوم‌تر تبدیل کنیم.(هر چند این موضوع رو هم بسیاری به مسخره گرفته‌ان و آورده‌ان که عبید زاکانی می‌گوید:   «یکی پرسید قیمه به قاف کنن یا به غین؟ گفت‌: ‌ای داداش، غین و قاف بگذار که قیمه به گوشت کنن.»

الان باید بگیم که که قیمه رو به قارچ کنن!  . . . . .