در چندین سال گذشته افزایش زیادی در تعداد جوانان فعال در سیاست بین الملل دیده شده که واسه حضور در میان مقامات ارشد آمریکا، اروپا و آفریقا نامزد شدن. در اروپا، شرایط پس از بحران مالی بین المللی باعث تشکیل جریانات پوپولیستی راستگرا به رهبری جوانان (مانند جنبش ۵ ستاره در ایتالیا) و جریانات پوپولیستی چپگرا (مانند حزب پودموس در اسپانیا) گردید. در آمریکا هم الکساندریا اوکازیو- کورتز از حزب جمهوری خواه فقط با ۲۹ سال سن به عنوان جوون ترین نماینده زن کنگره تاریخ آمریکا قسم خورد اما کشورای زیادی در سراسر جهان دارای نمایندگانی در مجلس خود با سنایی پایین در حدود ۲۲ سال هستن.

در آخرین انتخابات آمریکا تعداد مردان و زنائی که از نسل هزاره (متولدان دهه ۱۹۸۰ و ۹۰ میلادی) نامزد شده بودن بیشتر از ۳۰۰ درصد افزایش رو نشون می داد در حالی که بیشتر از ۷۰۰ نفر از این گروه سنی در سراسر این کشور واسه گرفتن کرسیای قانونگذاری ایالتی نامزد شده بودن. در اروپا هم رهبرانی کمتر از ۴۰ سال سن به رهبری کشور خود رسیدن که از اون میان میشه به سباستین کورز در اتریش، امانوئل ماکرون در فرانسه و لئو وارادکار در ایرلند اشاره کرد و پارلمانای کشورای فرانسه و اسپانیا هم بسیار جوون تر و جور واجور تر از گذشته شدن. در آفریقا، آسیا و استرالیا هم مردان و زنان جوونی واسه کرسیای ارشد دولتی نامزد شده و تاریخ سازی کردن. بدین بهونه در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با ۱۳ نفر از جوون ترین سیاستمداران جهان که الان در مناصب بسیار بالای حکومت کشور خود هستن آشنا کنیم.

سباستین کورز

سباستین کورز، وزیر امور خارجه قبلی اتریش و رهبر حزب محافظه کار ملت این کشور با تنها ۳۲ سال سن جوون ترین رهبر الان دنیاس که در سال ۲۰۱۷ و در سن ۳۰ سالگی به عنوان صدراعظم اتریش انتخاب شد.

لوکا سانتولینی

دومین رهبر جوون جهان با تنها ۳۴ سال سن لوکا سانتولینیه که به عنوان نایب السلطنه سن مارینو انتخاب شده.

الکساندریا اوکازیو- کورتز و ابی فینکناور

در نوامبر گذشته بود که الکساندریا اوکازیو-کورتز با تنها ۲۹ سال سن و ابی فینکناور با تنها ۳۰ سال سن، هر دو از حزب جمهوری خواه، تاریخ سازی کرده و به عنوان جوون ترین زنان تاریخ کنگره آمریکا به این مجلس راه پیدا کردن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نشانه های آشکار عفونت های سینوسی [بخش اول]

لوئیجی دی مایو

در ایتالیا، لوئیجی دی مایو به عنوان ستاره جنبش پوپولیستی پنج ستاره ظهور کرده و حالا معاونتنخست وزیر کشور رو فقط با ۳۱ سال سن در اختیار داره.

مارک اوکیه

مارک اوکیه، ۳۲ ساله، جوون ترین عضو کمیسیون در نیجریه س که رهبری کمیسیون برنامه ریزی اقتصادی و بودجه ایالت آنامبارا رو در اختیار داره.

ماهایری بلک

ماهایری بلک از اعضای مجلس بریتانیا از اسکاتلند اولین بار در سن ۲۰ سالگی به عضویت این مجلس درآمد و به جوون ترین عضو مجلس مردم عادی این کشور از سال ۱۸۳۲ تبدیل شد.

نایسولا لسودا

نایسولا لسودا عضو مجلس ملی کنیا و روزنامه نگار قبلی با تنها ۳۴ سال سن، جوا نترین عضو سنای کنیا بود که در سال ۲۰۱۳ و در سن ۲۹ سالگی به عضویت مجلس سنای کشور در می اومد.

تیفانی دگوی

در سال ۲۰۱۷، یه دانشجوی رشته حقوق به نام تیفانی دگوی در سن ۲۴ سالگی به عنوان جوون ترین عضو مجلس فرانسه به این مجلس راه یافت. اون یکی از جدیدترین قانونگذاران فرانسوی بود که از حزب طرفدار امانوئل ماکرون (En Marche) به مجلس این کشور راه پیدا میکرد.

ادیسون بروچ

ادیسون بروچ با ۲۷ سال سن، جوون ترین قانونگذار در مجلس ملی پاناما هستش.
اون دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته سیاست عمومی از دانشگاه آکسفورده.

جردن استیل-جون

سناتور جردن استیل-جون در سال ۲۰۱۷ و در سن ۲۲ سالگی به عنوان جوون ترین عضو مجلس استرالیا وارد این مجلس شد.

سید صدیق

با تنها ۲۵ سال سن، سید صدیق مالزیایی سمت وزارت ورزش و جوانان مالزی رو در اختیار داره که اونو با جوون ترین عضو تاریخ کابینه دولت این کشور تبدیل می کنه.

ابا هرمانسون

ابا هرمانسون سوئدی در سن ۲۲ سالگی به عنوان یکی از اعضای مجلس این کشور انتخاب شده.

ناگوا آلبا

ناگوا آلبا یه سیاستمدار مصری-اسپانیاییه که در سال ۲۰۱۵ و در سن ۲۵ سالگی به عضویت مجلس اسپانیا درآمد. اون نه فقط به جوون ترین عضو تاریخ مجلس کشور تبدیل شد بلکه اولین نماینده عرب نسل مجلس کشور هم بود.