گزارش این هفته سرویس هنری ما، شما رو به ۲۰ گالری مطرح پایتخت می بره تا در گرمای این روزای تهران، در جریان رویدادهای هنری مراکز فرهنگی شهر قرار بگیریم.

در گالری گردی این هفته ما همراه باشین.

نگارخانه نگر

این گالری تا ۱۴ تیر امسال، نمایشگاه نقاشی گروهی رو در برابر دید گالری گرده های تهرانی قرار داده. این نمایشگاه که MENU‌ اسمشه، آثاری از نقاشان جوون پایتخت: زهرا اسدنسب ،طلیعه بحرینی ،قشنگتر بیده ،بهار بینش ،فاطمه پاکدل ،ندا چینی‌فروش ،شیوا زینالی ،علی ضابطی ،سودابه کردی رو رونمایی کرده.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

در دنیای امروز با پیشرفت رو به رشد در هر زمینه و گرایش، با وسعت‌ی دامنه‌ی روابط انسانی روبرو هستیم.
تعابیری بالاتر از کلمهایی ساده: مانند زندگی، عشق و مرگ … منو، لیستی از تعابیر و مفاهیم انسانی غریبیه که به کمکِ رنگ و فرم به روئیت دراومده.

در این لیست، تماشاگر خیلی از دورترین و نزدیک‌ترین جنبه های داخلی انسانی بر سطوح دو بعدی هستیم.
منو، لیستی رو در جلوی چشم بیننده می‌گذارد که در اون معانی و مفاهیم فراواقعی و داخلی و هر اون ‌چه که فقط به واسطه آدم بودن قابل وصف می شه، هست.
در این منو، با تعابیری عمیق و غریب روبرو هستیم، چیزی مثل عزای روحانی و حسرتِ زاید الوصفش.

منو می‌تونه از سرخوشی‌های واقعی بگه، اون‌چه نجابتِ اندام درون، مانع از وصف اون می‌شه. شعفِ بازسازی روح گزینه‌ ایی غریب در این تصویر سازی‌های درونیه .لایه های زیرین و عمیق آثار قابل سفارش در این منو طعمی متفاوت از وجوه انسانیه که چشیدنش بر همه پیشنهاد می شه.

  • نشانی: قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابون روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم
  • درگاه: به این مراجعه کنین.
  • روزای تعطیل: شنبه ها
  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  • تلفن: ۲۰ ۰۲۱-۲۲۶۷۷۴۵۹
  • پست الکترونیک: Negargallery94@gmail.com

پروژه های آران

نمایشگاهی با نام نگرانی تا دوم مرداد ماه سال جاری در نگارخانه پروژه های آران در برابر دید گالری گرده های قرار داره.
نمایشگاه گروهی مجسمه و چیدمان، فرصتی واسه آشنایی با جدید ترین نتیجه های مجسمه سازان جوونی پایتخته. در این اتفاق، آثاری از آرمین پورفهیمی، فرناز ربیعی‌جاه، حامد رشتیان، نسترن صفایی، امیر موسویزاده، علی موسویزاده به نمایش در اومده.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

شش هنرمند نگرانیای شخصی شون رو به نمایش می ذارن. مجموعه ای که شامل شکلای جور واجور واهمها و دلمشغولیا هستش؛ از بی عدالتی و نابرابری تا اهمیت عشق ورزی و اضطراب پسامرگ با ساخت معبدی واسه مردونگی، آرمین پورفهیمی رفتار مرد سالارنه بخشی بزرگ از جامعه رو به نقد میکشه. فرناز ربیعی جاه نگرانی نیستی و موندگاری رو با پرس کردن گیاهان روی ورقه کاغذ یا دفن گل و بته در بتن، نشون داده و چرخه زندگی و تاثیر حضور آدم رو جستجو می کنه.

در مجموعه «قدم به قدم» نسترن صفائی فرشای دستباف رو که حاصل قرن‌ها و سال‌ها تلاش نسلای جور واجور واسه تولید یکی از مهمترین میراثای کشوره رو رنگ میزنه. حرکتی شاید ناشایست ولی یادآور این که بهترین تولیدات این کشور خیلی راحت زیر پا انداخته می‌شن.

این مجموعه با تحریک مخاطب، پیشنهاد به برداشتن قدم‌های سفت و پیوسته و موثر داره.
امیر موسوی زاده با ساخت پمپای بنزین، نقش مردم در استفاده زیادتر از اندازه از نفت و سقوط به دامن مصرف گرائی رو یادآور می‌شه. ملتای کشورای نفت خیز خود “ژوکری”ی در بازی مستانه قدرتها و شرکتهای بین المللی در اضافه خواهی و برتری طلبی هستن.

علی موسوی زاده به احترام عشق، مجسمه های “قو” رو به نمایش میذاره.
این پرنده که واسه همه عمر خود وقت یه جفت انتخاب می کنه، در شب مرگی که از زمان اون آگاهه به محلی که جفت خود رو واسه اولین بار دیده میره و با وجودی که در طول عمر خود هیچ صدایی تولید نمی کنن، فقط در نزدیکی لحظات مرگ آوازی قشنگتر سر میدن.
مرگی که به اندازه زندگی زیباست.

  • نشانی: خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵، ورودی حیاط
  • سایت: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید
  • روزای تعطیل: شنبه‌ها
  • ساعات کار: ۱۳ تا
  • تلفن: -۶۶۷۰۷۹۷۵
  • پست الکترونیک: info@aarangallery.com

چه خبر از نگارخانه نقش  جهان

نمایشگاه انفرادى اثار نقاشى مصطفى بختیارى با عنوان «بیکران» جمعه ۹ تیر ماه در گالرى (نقش جهان) گشایش شد.
مصطفى بختیارى متولد ۱۳۶۳. دارنده ى گواهى ثبت آثار هنرى از وزارت ارشاد اسلامىه که نقاشى رو از سال ۱۳۹۰ أغاز کرده و اونو به شکل حرفه اى از سال ۱۳۹۲ ادامه داده و این مدت با کارهاى حرفه اى تونسته نظر علاقه مندان به نقاشى رو جلب کند.

در نمایشگاه (نقش جهان) از ۱۲ اثر خود که در دهه نود روى اونا کار کرده رونمایى کرده. تکنیک کارهاى وى راپید، رنگ روغن، و جوهر و رنگهاى دست ساز که ایجاد خود ایشانه در این اتفاق در برابر دید عمومی قرار داره.

در بیانیه نمایشگاه (بى کران) پیرامون موضوع نمایشگاه اومده و نمایانگر اینه که خالق حقیقت مطلقه و تموم ذرات هستى عکس رخ اون در اینه هستىه. مراسم افتتاحیه اثار (مصطفى بختیارى) جمعه ۹ تیر از ساعت ۱۶ الى ۲۱ در گالرى (نقش جهان) با حضور علاقمندان هنرهاى تجسمى برگزار میشود.

این نمایشگاه تا تاریخ ۱۵تیر ماه از ساعت ۱۶الى ۲۰ در نگار خونه (نقش جهان) به ادرس نیاوران (با هنر) خیابان همایونفر ،کوچه سعدى، کوچه حافظ خیابان ایت الله محمودى ۲، پلاک ۹ برقراره. نگار خونه شنبه تعطیله.

نگارخانه شیرین

کوچه، عنوان گالری نقاشی ایمان صفاییه که تا ۳ مرداد در نگارخانه شیرین تهران در برابر دید عموم قرار داره.

  • نشانی: خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک۵
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.
  • روزای تعطیل: دوشنبه ها
  • ساعات کار: ۱۱ تا ۱۹
  • تلفن: ۸۸۸۲۳۷۴۲
  • پست الکترونیک: info@shiringallery.com

نگارخانه ماه

تا ۲۷ تیر ماه سال جاری در نگارخانه ماه، نمایشگاه نقاشی با عنوان طبیعت بی جون در برابر دید عموم گالری گرده های علاقمند به نقاشی قرار داره.

  • نشانی: خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره ۲۶
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این لینک مراجعه کنین.
  • روزای تعطیل: یکشنبه‌ها
  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  • تلفن: ۲۲۰۴۵۸۷۹
  • پست الکترونیک: info@mahartgallery.com

نگارخانه طراحان آزاد

تا ۱۴ تیر ماه، رونمایی از کتاب خواب دیده و مجموعه آثار حامد صحیحی در نگارخانه طراحان آزاد برگزار می شه.

در بیانیه نمایشگاه اومده:‌ مستند‌سازی تاریخ هنر معاصر، بخشی جدایی ‌ناپذیر از روند پیشرفت‌ی هنره. حالا خوبیش اینه در دهه‌ی گذشته این ضرورت تا حد زیادی به رسمیت شناخته شده.
هرچند با کمبود‌های بسیار که با توجه سابقه‌ی کم اون، دوری‌ناپذیر به‌ نظر می‌رسد.

نصف سده‌ی حاضر به غفلت از ثبت تاریخ هنر گذشته س. به خاطر این یه عالمه از کارای نکرده به جا مونده: ثبت هنرمندان مدرنیست، آثار و چیزایی که به دست آوردن، دوران انقلاب و جنگ، هنر ایدئولوژیک و بعد دوران گذار که با شاخصه‌ی راه و روش به هنر مفهومی شناخته می‌شه.

ورود رسانه‌های جدید که، طومارشان در سیلابی که موج تجارت هنر به همراه آورد، قبل اینکه به درستی شناخته شن درهم پیچیده شد.
همه، بی‌اینکه فرصت نقد و بررسی داشته باشن، بی‌اینکه حتی به همه ثبت شن، بی‌درنگ و شتاب‌زده جای خود رو به دیگری دادن.

سختی کار هم از همین‌جاست. گویی کلافی سردرگم، که چاره‌اش در گره‌گشایی یه بخش نیس.
با این‌حال طراحان آزاد به این نتیجه رسید، که اگه در معرفی و ثبت هنرمندان معاصری که تماشاگر رشد و شکوفایی‌شون بوده و خود رو به گونه‌ای در روند تغییر اونا سهیم می‌دونه قدم برداره، به سلامت می تونین از عهده‌ی امر بربیاد. اینجا ما از هیچ‌یه از هنرمندان صاحب‌نام گذشته اعتباری کسب نمی‌کنیم.

هم اینکه، خود رو در میدون‌ای از هنر مدرن یا هنر ایدئولوژیک که به دوره‌های قبلا از زندگی فرهنگی خودمون تعلق داره وارد نمی‌کنیم. بلکه تجربه‌ی زیسته‌مون رو مرتب می‌کنیم. اون‌ هم بخش بسیار کوچیکی که از نزدیک شاهدش بوده‌ایم و در اون نقشی هرچند کوچیک اجرا کرده‌ایم. به فکر‌مون اگه هر کدوم از ما این جوری بکنه، در آخرً ما به کل تاریخ ثبت شده‌ی دوران خود دسترسی داریم.

گالری طراحان آزاد پنج شنبه ها تعطیله . نشانی: میــــــــــــدان ســـــــــلمـــــــــــاس جنــــب بانک پاسارگاد – شماره ۵٫

گالری محسن با دالای ضمنی

نمایشگاهی از عکس‌های نیما علیزاده، وحید دشتیاری و علیرضا زنگی‌آبادی با عنوان «دال‌های ضمنی» از ۹ الی ۲۸ تیر ۱۳۹۶ در گالری محسن برگزار می شه.
آثار این نمایشگاه به وسیله مهرداد افسری انتخاب شده.
در بیانه نمایشگاه، توضیح جالبی درباره این روادید ارائه شده:

از دهه‌ی ۶۰ میلادی، هنرمندانی که تحت اثر جنبش هنر مفهومی بودن به بازنمایی ارزش‌های زندگی روزمره روی آوردن و به‌تدریج دیگه عکس رو مثل هنر در نظر نمی‌گرفتن. عکاسانی که به زیبایی‌شناسیِ انگار و با معنی هنر مدرنیستی بدگمان بودن، درگیر یه جور از هنر شدن که بیشتر به مباحثات فکری و طرح سوال می‌پرداخت.

اون‌ها از عکاسی به عنوان ابزاری واسه ثبت بیواسطه بدون پیش‌داوری استفاده کردن که خیلی زود به زیبایی‌شناسی غالب در عکاسی تبدیل شد.
نمونه‌ی روشن این جور آثار در سال ۱۹۷۵ در نمایشگاهی با عنوان «توپوگرافی‌های جدید: عکس‌هایی از تصاویری که آدم در اون‌ها دست برده» در موزه‌ی عکاسی ایستمناُسِ نیویورک ارائه شد.

این نمایش نقطه‌ی عطفی در تاریخ عکاسی و مهر پایانی بر روش عادی نمایش چشم‌انداز بود. تصاویرِ عالیِ چشم‌اندازای طبیعی جای خود رو به نماهایی خالی از خیال‌پردازی و بزرگ نمایی از تصاویر خشک و بی‌روح صنعتی، نواحی درهم‌ برهم حومه‌ی شهر و صحنه‌های روزمره‌ای دادن که معمولاً مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

مجموعه‌ی «اونجا بودی بی‌اینکه بدونی» اثر نیما علیزاده چیزی که رو به رقابت می‌کشد که باید حضور داشته باشه اما دیده نمی‌شه و هم چیزی که حضور نداره اما با این حال احساس می‌شه، به چشم میاد و به گوش می‌رسد. از نگاه علیزاده، معنی عکس از این آگاهی نشأت می‌گیرد که غیاب هر چیز، خواه یه آدم باشه، خواه یه کُنش یا حتی یه ایده، تأثیری به مراتب عمیق‌تر از حضور اون داره.

آثار اون دو گرایش مخالف رو در نوع به کار گیری عکاسی به وسیله هنرمندان معاصر در کنار هم قرار می‌دهد: مستندنگاری زندگی روزمره و خلق سناریوهای پرجزئیات در مقابل دوربین. وحید دشتیاری عکس‌هایی قشنگتر از مکان‌های طبیعی می‌اندازد. اما چیزی بالاتر از ترکیب عجیب و غیرعادی نور، زمین و درختان در اون‌ها هست.

دشتیاری می‌خواهد ترس رو در تصاویرش ثبت کنه، که ثبت اون در عکس همیشه کاری خیلی سخت بوده.
اون می‌خواهد آنسوی امور معمولی رو ببینه و سوژه‌ی ذهنی ترس رو دنبال کنه؛ ترسی که با لذت بردن توامه. عکس‌های اون در نگاه اول بسیار معمولی به نظر می‌رسند، اما اتفاقات دیگری در حال وقوع‌ان، چراکه اون دوست داره امور نامرئی رو در تصاویرش ثبت کنه.

اون عکاسی رو به عنوان ابزاری واسه رؤیت چیزی که معمولاً به چشم نمی‌آید به کار می‌گیرد و هیچوقت حضور عنصر انسانی رو از قلم نمی‌اندازد. اون تلاش داره شادی و سرخوشی رو به جزئیات عادی عکس‌های چشم‌انداز بازگرداند: چیزایی که روزگاری دیدنشون خیلی سخت نبود؛ سرنخ‌هایی واسه پیدا کردن لحظات خوشحال و ساده-ای که همیشه ترس رو در قلب ما می نشاند.

  • نشانی: ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲
  • روزای تعطیل: پنج‌شنبه‌ها
  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۲
  • تلفن: ۲۲۲۷۷۸۰۲
  • پست الکترونیک: info@mohsen.gallery

اعراف در گالری  محسن

اعراف نام اثریه از الیکا هدایت که از ۹ تیر تا ۴ مرداد در پاسیو گالری محسن به نمایش درمی‌‌آید. پاسیو فضاییه به مساحت ۷ متر مربع در ارتفاع ۹ متر که فقطً به نمایش هنرهای چیدمانی اختصاص داره و اعراف اولین نمایش هدایت در گالری محسنه که روز جمعه ۹ تیر مراسم گشایش اون برگزار گردید.

هدایت سالهاست فعالیت هنری چندوجهی خود رو در مورد‌های طراحی، مستندسازی، چیدمان و پرفورمنس گسترش داده. اون با فرم‌‌های بدیعی که در آثارش خلق می‌کنه به بازنگری، بازیابی و بازسازی حافظۀ جمعی می‌‌پردازه. ارجاعات تاریخی در آثار هدایت استحاله و به حوزۀ تجربیات شخصی منتقل می‌‌شن.

در واقع، آثار هدایت، چه از نظر فرم و چه از نظر محتوا، همزمان هم درون و هم بیرون از فضای معاصر قرار می‌‌گیرند. اون با جلب توجه مخاطب به مسائلی مثل توالی زندگی، مرگ، و زندگی پس از مرگ و البته باورهای اخلاقی، ساختارهای ایدئولوژیک رو نقد می کنه.

ساختارهایی که جایگاهی مشخص واسه افراد تعریف می‌کنن، خوب رو از بد تشخیص می‌‌بدن و واسه بقیه تصمیم می‌گیرند. در اسلام، اعراف (به معنی مکان/مکان‌‌های بلند) همون برزخ (مرزی میان بهشت و دوزخ) و جایگاه کسانیه که خوبی‌‌ها و بدی‌‌های برابر دارن. هدایت در این اثر از زاویه‌‌ای جدید به معنی برزخ نگریسته س: اعراف پردۀ حائلیه بین خیر و شر و «مکان‌‌ بلندی» است بین بهشت و دوزخ. باید توجه داشت که آدمایی که در این مرز هستن بر زیبایی‌‌های بهشت و زشتی‌های دوزخ ناظر هستن.

چه خبر از فرهنگسرای نیاوران؟

نمایشگاه نقاشی سمانه احسانی نیا، جمعه ۹ تیر ماه ساعت ۱۷ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.  در این نمایشگاه تعداد بیست و پنج اثر از این هنرمند در برابر دید علاقمندان قرار گرفته. فوت وفن آثار ارائه شده در این نمایشگاه آبرنگ و اکرلیکه.

احسانی نیا قبل از تصادف و ایجاد آسیب نخاعی به وجود اومده به وسیله اون در میدون هنرهای تئاتر، عکاسی و معرق کاری فعالیت می کرده و از سال ۱۳۸۷ نقاشی رو با دهن شروع کرده. ایشون از سال ۱۳۹۱ هنر نقاشی رو به صورت حرفه ای و زیر نظر استاد هادی تقی زاده ادامه داده. علاقمندان جهت دیدار از آثار این نمایشگاه می تونن در روزای ایجاد نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنن.

  • نشانی: خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین.
  • روزای تعطیل: نداره
  • ساعات کار: ۱۰ تا ۱۹
  • تلفن: ۲۲۲۸۷۰۸۲

گالری فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه آثار چهره های موندگار ایران به وسیله ماهنامه چهره های موندگار و بنیاد آفرینشای هنری نیاوران با عنوان «قاب تجلی» جمعه نهم تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و تا ۱۶ تیر  ماه به کار  خود ادامه پیدا می کنه.

در این نمایشگاه آثار هنرمندان نام آشنا و موندگار در بخش هنرای تجسمی به نمایش در میاد و در کنار اونم اینکه تصاویری از پرتره تعدادی از ۲۴۰ شخصیت برگزیده که در میدونای علمی، فرهنگی، هنری در بین این چند سال به عنوان “چهره موندگار ” انتخاب شدن هم به روی دیوار میره.

دکتر محمود اسعدی دبیر این نمایشگاه گفته: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهترین شخصیتای صاحب رای در بخشای علمی، فرهنگی و هنری به عنوان چهره موندگار معرفی شدن. ما این افتخار داشته ایم تا این شخصیتای برجسته و نخبه رو در میدونای جور واجور شناسایی و جامعه خصوصا نسل جوون رو با اونا بیشتر از قبل آشنا کنیم.

در این نمایشگاه عکسای پرتره چهره های موندگاری که فرصت کافی جهت عکاسی حرفه ای از اونا جفت و جور شده به نمایش درخواهد اومد.

در کنار اون آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط چهره های موندگار هنرهای تجسمی چون استاد محمود فرشچیان، استاد محمد احصایی، استاد غلامحسین امیرخانی، استاد نصرالله افجه ای، استاد جلیل رسولی، استاد یدالله کابلی، استاد کیخسرو خروش، استاد محمدحسین حلیمی، استاد محمد سلحشور، استاد عباس اخوین، استاد علی اکیر صادقی، استاد حبیب الله آیت اللهی، استاد عبدالصمد حاج صمدی به همراه یه سریای دیگه از بزرگان هنر هم در برابر دید عموم قرار میگیره. هم اینکه دو کتاب عکس چهره های موندگار و کاشیای اسلیمی چهره های موندگار ارائه می شه.

گزارش جامعی از این اتفاق رو فردا در سرویس هنری  ما مشاهده می کنین.

نگارخانه والی

تکرار با نگاهی دیگه، عنوان نمایشگاهیه که تا ۲۴ تیرماه در گالری والی تهران در برابر دید علاقمندان به گالری  گردی تابستونی قرار داره.
در  این نمایشگاه آثاری از: بهزاد بزرگی، اسفندیار پورمقدم، احمد یدونه، فریده ثقه الاسلام توکلی، روشنا رستمی، سهیلا حقیقت، مژگان حبیبی، حمید حمیدی، آوا صالحی، سیروان کنعانی، پردیس شفعیون، احمد محمد پور، امیر مکبر، الهام یزدانپناه در برابر دید علاقمندان قرار گرفته.

  • ادرس: میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین.
  • روزای تعطیل: نداره
  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰ ۰۲۱
  • تلفن: ۸۸۰۴۷۶۹۸
  • پست الکترونیک: info@valiartgallery.com

کلمات ناممکن در نگارخانه بن

از ۹ تا ۱۳ تیر ماه، نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری بن تهران در برابر دید علاقمندان به نقاشی قرار میگیره. در این نمایشگاه، آثاری از:‌ پونه اوشیدری ،آهو حامدى،ندا صمدی، راشین قربی، مهسا کریمی، لاله مقیمی در برابر دید عموم قرار داره.

لکه های بکر

«لکه‌های بکر» عنوان نمایشگاه آثار نقاشی نیروانا محمدنژاده که به مناسبت دومین زادروز اون در گالری ژینوس ترتیب داده شده . نیروانا خوب با عناصر چشمی و مواد نقاشی رابطه برقرار می کنه و موسیقی یکی از خواسته ها اون موقع نقاشی کردنه.

گواش، پاستل روغنی، رنگ انگشتی و اکرولیک از جمله موادی هستن که اون به عنوان رنگ، بچه گونه هاش رو به تصویر میکشه. خورشید کوچیک به زیبایی دور و بر خود رو لمس می کنه و به زبانی شیرین با طبیعت و حتی اشیا صحبت می کنه، فرق یه اثر نقاشی با یه اثر عادی و چاپی رو تا حد زیادی می دونه تو یه جمع بندی کلی میشه گفت: آثار اون در این مدت که به صورت جدی و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده به سه دوره کوتاه قابل تفکیکه.

دوره اول : ۱۸ ماهگی (نقاشیای متمرکز) در این دوره ضربه های قلم نزدیک به هم و با ایجاد مرکزیت در نقاشی اثری هنرمندانه بوجود آورده.

دوره دوم : ۱۹ تا ۲۱ ماهگی، نقاشیای پراکنده و بیشترً پر حجم، کلاژ و چاپ (منظور از چاپ به کار گیری وسایل موثر و قلطک).

دوره سوم ۲۲ تا ۲۴ ماهگی : نقاشیای روان، ترکیبی پراکنده و با تکنیکی ترکیبی از رنگای جسمی و روحی به طور همزمان.

این سه دوره براساس قدرت ذهن و رشد فکری و حسی کودک در خلق آثارش ایجاد شده و هیچ آموزش و دخالتی در اون صورت نپذیرفته س.

  • نشانی: خیابان دکتر‌ حسین‌فاطمی، ابتدای خیابان‌ولیعصر، پلاک‌۲۱، طبقه اول
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این لینک برید.
  • روزای تعطیل: پنجشنبها
  • ساعات کار: ۱۷ تا ۲۰ ۰۲۱
  • تلفن: ۸۸۹۷۵۵۷۴
  • پست الکترونیک: zhinoosartgallery@gmail.com

نگارخانه شکوه

نگارخانه شکوه تهران تا ۱۳ تیر  ماه، نمایشگاه نقاشی فرشین طهماسبی رو در برابر دید علاقمندان قرار میده.

  • نشانی: فرمانیه. بلوار شهید اندرزگو. خیابون سلیمی شمالی. کوچه امیر نوری. پلاک ۱۹
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی برید
  • روزای تعطیل: پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی
  • ساعات کار: ۱۷ تا ۲۱
  • تلفن: ۲۲۲۱۲۶۲۹
  • پست الکترونیک: shokouhartgallery@gmail.com

نگارخانه سایه و سایه روشن

سایه روشن، عنوان نمایشگاه نقاشی دیگه تهرانه که این هفته در نگارخانه سایه در برابر دید گالری گرده های نقاشی باز قرار داره.
در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی چون: هوناز افاقی، پگاه پیرهادی، فریبا طاهری اثنی‌عشری، محجوب ظهوریان پردل، آرزو غلامی، مریم (صدف) کباری، سیده مریم مجد تیموری به نمایش در اومده.

  • نشانی: نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک۳
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به سایت نگارخانه سایه مراجعه کنین.
  • روزای تعطیل: پنجشنبها
  • ساعات کار: ۱۱ تا ۲۱
  • تلفن: ۲۲۸۱۴۸۹۲
  • پست الکترونیک: info@sayeartgallery.com

تهران مک دونالد نداره

نگارخانه دنا تهران این روزا تا ۲۶ تیر ماه، اتفاق نقاشی و چیدمان رو در برابر دید گالری گرده های تابستونی قرار میده/ در بیانیه  این اتفاق اومده:

بیانیه به نوشته ِ شاهین نوروزی بر خلاف بار منفی ای که واژه ( مصرف گرایی) داره باید اعتراف کنم که در بیشتر وقتا بی هزینه ترین سنگریه که میشه به اون حمله کرد و یا در پشت اون سنگر گرفت و موضع گیری سرراستی میشه ، هر چند که از حقنه رسانه ای و ایسمی انجام بشه.

آری این عجوزه هزار داماد بعضی وقتا مُسکنی کار اومده در رفع ِ درد ِ همه ناکامیا و نامرادیای ایدئولوژیای گسترده در این پریشونی ِ عقاید و جهت گیری دوستان ِ چپ گرا و روشن فکران ِ عزیز تر از جون. (مصرف گرایی)، نوزادانی چند سر آفریده که صورتهایشان گاه بسیار عمیق اندیشانه با پوزخندی مرعوب کننده خیره، خیره بر ما نگاه می کنن و گاه با ژستی بسیار دوستانه و موثر نما، به سمت مون با لوندیای کوتاه مدت قدم بر می دارن.

شاید بهتر باشه توجه به موضوع ( مصرف گرایی) خارج از عاملا و طرق همیشگی، نزدیک شد و این شدن رو نه واسه توجیه یا رد کردن اون بلکه واسه شناخت و ایجاد رابطه ای خود خواسته (و در عین حال ناگریز) با این وسعت افسار گسیخته شروع کرد.

  • نشانی: خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، زنگ۲
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر  به این نشانی  مراجعه کنین.
  • روزای تعطیل: شنبه ها
  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  • تلفن: ۸۸۹۳۱۷۴۴
  • پست الکترونیک: denagallery@gmail.com

گالری امکان

نمایشگاه گروهی تا ۱۹ تیر  ماه در گالری امکان برگزار می شه.
در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون: نازگل انصارینیا، شهلا حسینی، بکتاش سارنگ‌ جوانبخت ،محمد‌ حسین عماد، محمد غزالی، رعنا فرنود، غزاله هدایت به نمایش در اومده  است.

  • نشانی: میدون هفت‌تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک ۷۷
  • درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی برید
  • روزای تعطیل: شنبه ها ساعات کار: ۱۵ تا ۲۰ ۰۲
  • پست الکترونیک: info@1emkan.com

روی دیگه  پنجره

نگارخانه دارگون تهران، تا ۱۴ تیر ماه نمایشگاه روی دیگه پنجره یه یادبود عباس کیارستمی، کارگردان فقید سینمای ایران رو با الهام از فیلم ABC  AFRICA برگزار می کنه.

آثار هنرمندانی چون: سیما افتخاری‌راد، فریبا افلاطون، مینا ابوالقاسمیان، آذر امیدی، مهدی ایمانی، فریبا بهمنی، مهناز پسیخانی، مرجان ثابتی، رویا حاتم‌ بیگی، ستاره حسینی، جمشید حقیقت‌شناس، سمیرا دریا  علی رسولی، مجید زراعتی، آرزو زیبایی، شهریار سیروس، امیر شلمانی، فاخته شمسیان، سارا صابری، ترانه صادقیان، کمال طباطبائی، محمد‌رضا عباسی، کیوان عسگری، میلاد عزیزی، مینا غفاری، مریم علی‌ نژاد، مرجان قربونی، شیرین فرساد، سعید فرهی، بزرگ قنبری، عاطفه قنبریان نائینی، جلال متولی، احمد مرادی، فرخنده مرعشی، مانلی منوچهری، ترمه موسوی، ناصر محمدی، میثم نژاد رسولی ، سهیل هاشمی، مریم خوب‌ بخش، زهره هاشمی، رضا هدایت، الهام یزدانیان در این نمایشگاه عرضه شده.

  • نشانی: شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، خیابون کوشا، خیابون بدیعی، بن بست بشر دوست، پلاک ۱۴، زنگ۲
  • سایت: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی برید
  • روزای تعطیل: شنبه ها
  • ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  • تلفن: ۲۲۹۰۳۶۴۸
  • پست الکترونیک: Daargoun@gmail.com

نمایشگاه گروهی خط  نقاشی

نگارخانه سهراب تهران  تا ۱۴ تیر ماه، نمایشگاه خط نقاشی رو برگزار  می کنه.
آثاری  از فرامرز  پلارام، محمد احصایی و امیر صادق تهرانی در نمایشگاه عرضه شده.

نمایشگاه تابستونی عکاسان نگارخانه راه ابریشم

عاشقان عکس، تا ۳۰ تیر ماه به نگارخانه راه ابریشم در پارک لاله تهران برن.

نگارخانه آتشزاد

تا ۱۳ تیر  ماه، نمایشگاه رنگ و بی  رنگ در نگارخانه اتشزاد برگزار  می شه.
نمایشگاه گروهی نقاشی با ارائه آثاری از بیست هنرمند معاصر با عنوان ( رنگ و بی رنگ ) در نگارخانه آتشزاد برگزار شده.
زمان مراسم گشایش نمایشگاه عصر روز جمعه ۲ تیر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میشه و نمایشگاه تا تاریخ ۱۳ تیر ادامه داره.

احسان امینایی چترودی، قشنگتر بیک محمدلو، هوشنگ پیمانی، ستاره تاجی، لیلی چگینی، سارا خاکی‌فیروز، ا لمیرا خوب‌بخت، نفیسه دارایی‌باف، سمیه رضوی، افسانه سلیم‌ بیاتی، نسیم پردل و جربزه، نگار شریعتی خامنه، فروزان صفری، فرشته طهرانی، زهرا علی‌زاده، گلسا قاسمی، مرضیه مکفی‌نژاد، نیره موسوی، حانیه نجاتی، دنیا نیکذات آثارشون در این نمایشگاه عرضه شده.

  • نشانی: تهـران، خیابون عباسپور ( توانیر ) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدون ونک، نبش کوچه هومان، پلاک ۲۳
  • نگارخانه روزای شنبه تعطیله .
  • تـلفـن: ۸۸۸۸۴۴۰۷ – ۸۸۸۸۴۵۷۲
  • فکس ۸۸۸۸۰۸۰۲

نگارخانه گلستان

نمایشگاه نقاشی مریم درویش از ۸ تیر تا ۱۴ تیر در این نگارخانه در برابر دید علاقمندان قرار داره.

نمایشگاه هرساله خاک

نگارخانه خاک تهران تا ۲۶ تیر،‌ نمایشگاه نقاشی گروهی رو برگزار می کنه.
در این نمایشگاه آثار هنرمندان چون: غلامحسین نامی، کوروش شیشه‌گران، بیتا فیاضی، کامبیز صبری، نرگس هاشمی، حامد رشتیان، عین‌الدین صادق‌زاده، نزار موسوی‌ نیا، مهران علمینیا، علی اتحاد،  اردشیر رستمی، بنیامین توکل در برابر دید عموم قرار داره.

همراستا

عنوان نمایشگاهیه که در نگارخانه شمیده تهران تا ۱۵ تیر واسه نمایش آثار نقاشی مریم ملکی و علی شقاقی برپا شده.

نگارخانه سوم

پس از یه شب طولانی، تا ۲۱ تیر ماه واسه نمایش آثار فرح سلطانی در برابر دید گالری گرده ها قرار داره.

نگارخانه علیه ها

نمایشگاه هنرجوان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد تهران تا ۱۲ تیر  ماه، آثار این عزیزان رو در برابر دید خیران قرار میده.

نگارخانه کبیری

از  رنگا و سایه، عنوان نمایشگاه طراحیه که تا ۱۴ تیر ماه به خاطر نمایش آثار سیروس جاهد در نگارخانه کبیری رونمایی می شه.

صد چهره من در آب

نگارخانه سایه پلاس تا ۱۴ تیر ماه، به معرفی آثار جدید ندا جلالیان می  پردازه.

نگارخانه آبتین

تا ۲۰ تیر ماه فرصت دارین تا از جدید ترین آثار ابراهیم گنجیان در نگارخانه آبتین تهران با عنوان میان سرخدارها بازدید کنین.

گالری ۷ ثمر

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای جامع تحصیل پزشکی در فرانسه ۲۰۱۹