اگه به هوش تون شک دارین، نشونه هایی هست که ثابت می کنه تصور اشتباهی از خودتون دارین. شاید دست کم دو مورد از این نشونه ها رو بی قید و شرط در خودتون پیدا می کنین.

۱- موسیقی یاد گرفتید

تحقیقات زیادی نشون میده یادگیری نواختن یه ساز به رشد فرد در دوران کودکی کمک می کنه.
یکی از این پژوهشا مدعیه تنها یه ماه آموزش موسیقی کمک زیادی به بهتر شدن نمرات امتحانی کودکان چهار تا شش سال می کنه و مطالعه رو واسه اونا آسون تر می کنه.
در کودکی ویولون می نواختید؟ شاید واسه همینه که حالا می تونین خوب در مورد مسائل فکر کنین.

۲- بزرگ ترین بچه خونواده هستین

تحقیق جالبی میگه فرزندان بزرگ تر یه خونواده در مقایسه با فرزندان کوچکتر، از آی کیو تقریبا بالاتر اما زیادی بهره مند هستن. واسه همینه که بزرگترین بچه خونواده کمی موفق تر از کوچیکترین فرزنده.

 

۳- اندام باریکی دارین

 

 

تحقیق عجیبی در سال ۲۰۰۶ نشون دهنده رابطه جالبی بود: هر چی اندازه دور کمر شخص بیشتر باشه، تواناییای شناختی اون کمتره. طبق پژوهشای دیگه، کودکان یازده ساله ای که نمرات امتحانی پایینی دارن تا سن چهل سالگی بیشتر در برابر چاقی قرار دارن. احتمال زیادی هست که همسالان باهوش تر اونا بهتر درس بخونن، واسه کارکرد بهتر تحصیلی تلاش کنن و بیشتر مراقب سلامتی خود باشن.

۴- در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه کردین

محققان بریتانیا و نیوزیلند پس از بررسی حدود ۳۰۰۰ کودک فهمیدن آنایی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه کردن، در مقایسه با آنایی که اینجور شرایطی نداشتن، در تست آی کیو تقریبا هفت نمره بیشتر به دست آوردن. اما این موضوع فقط در مورد کسایی صدق می کرد که از ژن خاصی بهره مند بودن (این ژن در آنایی که از شیر مادر تغذیه نکردن هم هست). هنوز ساختار دقیقی واسه تعیین رابطه میون این ژن و تغذیه از شیر مادر شناخته نشده.

۵- در کودکی عاشق کتاب بودین

خاطراتی از کتاب خوندن تون در دوران کودکی دارین؟ شاید شما بسیار باهوش هستین، مخصوصا اگه از دوران نوزادی کتاب رو دوست داشتین. طی تحقیقی، ۲۰۰۰ دوقلو بررسی شدن و معلوم شد کودکانی که خوندن رو زودتر یاد گرفته بودن، بعدا در زندگی شون نمرات امتحانی بالاتری داشتن. دست اندرکاران این تحقیق فکر می کنن مطالعه از سنین پایین تواناییای زبانی و غیر زبانی فرد رو بهتر کنه.

۶- چپ دست هستین

اطلاعاتی هست که نشون میده در میان بزهکاران، افراد چپ دست بسیار زیادی هست.
جدیدترین تحقیقات نشون میده روش تفکر واگرا (یه جور تفکر خلاقانه واسه حل مشکلات و تکالیف) در افراد چپ دست بیشتره. افراد چپ دست بیشتر خلاق تر هستن و می دونن که چیجوری به روش بهتری از موقعیتای سخت رهایی پیدا کنن. این نشونه هوش بالا هستش.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با یخچال «بالافریزر» سامسونگ بیشتر و بهتر آشنا شوید

۷- بیشتر نگرانین

تحقیق زیادی اثبات می کنه کسایی که بیشتر نگران هستن در مقایسه با کسایی که این ویژگی رو ندارن، باهوش تر هستن. شاید دلیل این موضوع اون هستش که این افراد همیشه به عواقب احتمالی کاراشون فکر می کنن و پس تلاش می کنن تا حد امکان همه چیز رو به بهترین شکل ترتیب بدن.

۸- قد بلند هستین

 

تحقیقات انجام شده در دانشگاه پرینستون نشون میده کودکان بلند قد بهتر از همسالان شون درس می خونن و در بزرگسالی درآمد بیشتری دارن.

۹- شوخ طبع هستین

 

میان داشتن حس شوخ طبعی و هوش بالا ارتباطی هست.
در پژوهشی، از حدود ۴۰۰ دانش آموز یه تست هوش گرفته شد و بعد از اون دانش آموزان باید واسه صحنه هایی کارتونی، شرحی خوشحال کننده و باحال و خنده آور می نوشتند. حتما می تونین حدس بزنین نوشته های کدوم دانش آموزان بامزه تر بود.

۱۰- کنجکاوین

 

 

طبق یافته های یکی از استادان بخش روانشناسی کار و کاسبی در دانشگاه لندن، کنجکاوی ویژگی مهمی در افراد باهوشه. افراد کنجکاو از شکل خالص تری از تفکر بهره مند هستن و در دراز مدت به کشف چیزای جدید و رشد پیدا کردن مانند بقیه علاقمند می شن.

۱۱- کمالگرا هستین

افراد باهوش معمولا کمالگرا هستن. اونا هیچوقت از وضعیت فعلی مسائل احساس رضایت حقیقی نمی کنن. اگه ورزشی رو انجام میدن، زمان بیشتری رو صرف تمرین می کنن تا بهترین بازیکن تیم باشن. اگه از ظاهرشون ناراضی هستن، با خرید یه لباس جدید یا اضافه کردن یه روش جدید به عادتای آرایشی شون، تموم تلاش شون رو می کنن تا در زیباترین شکل خود دیده شن. زندگی اونا یه تلاش همیشگی واسه پیشرفته.

۱۲- شب زنده دار هستین

شاید خنده دار دیده شه اما کسایی که علاقه زیادی به بیدار موندن در شب دارن، عموما هوش بیشتری در مقایسه با افراد سحرخیز دارن. توانایی انجام کار و داشتن خلاقیت در شب، به طور ذاتی در ما وجود نداره. طبق یافته های محققان، افراد باهوش به دلیل اینکه در تلاش واسه افزایش توانایی هاشون هستن، دیرتر به تختخواب می رن.

۱۳- بدخط هستین

 

مشکل خلاقیت، مفهومیه که مدتا پیش مطرح شد و تحقیقی هم مدعیه این مسأله مانند یه جور محرک واسه یه شخصیت خلاق عمل می کنه.

دستخط بد هم یکی از نشونه های فرد باهوشه.