بیشتر مردم نمی دونن که عادتای غذایی اونا مثل پنجره ای رو به شخصیت اونا، نکات زیادی رو درمورد اونا رو می کنه.
کارشناسان رفتارای غذایی فهمیدن میان چگونگی غذا خوردن ما و چگونگی کارکرد ما رابطه قوی ای هست.
این کارشناسان می گن عادتای غذایی ما شدیدا ذاتی هستن و حتی اگه تلاش کنیم این عادتا رو تقلید کنیم، در آخر بازم عادتای واقعی ما خودشون رو نشون میدن.
کافیه به چگونگی غذا خوردن یه شخص به دقت نگاه کنین تا به بعضی از ویژگیای شخصیتی اون پی ببرین. در ادامه به ۱۱ مورد از عادی ترین عادتای غذایی می پردازیم که درباره شخصیت و الگوهای رفتاری ما حرف زیادی واسه گفتن دارن.

۱- کسایی که آهسته غذا می خورن

شاید یکی از ناخوشایندترین موقعیتا وقتی باشه که شما غذاتون رو تموم کردین و منتظر به آخر رسیدن غذای طرف مقابل تون هستین که خیلی آهسته غذا می خوره. با این حال، کسایی که عجله ای واسه تموم کردن غذاشون ندارن، دوست دارن بدون عجله از یدونه یدونه لحظات زندگی خود لذت ببرن. اونا این الگوی رفتاری رو در محل کار و زندگی شخصی خود هم دارن و این مسأله بعضی وقتا باعث شه متوجه گذشت زمان نشن. هم اینکه، از اونجایی که خیلی زمان میبره تا اینجور آدمایی وظایف کاری خود رو تموم کنن و سراغ کار بعدی شون برن، این مسأله ممکنه باعث کلافه شدن همکاران شون شه.

 

 

 

۲- کسایی که تند غذا می خورن

 

 

 

کسایی که غذای خود رو ظرف ۵ دقیقه می خورن، حتما توانایی زیادی در انجام همزمان کارا دارن. کسایی که تند غذا می خورن هیچوقت ضرب الاجلای کاری شون رو از دست نمی دن و معمولا یه یا دو روز زودتر کارشون رو تموم می کنن. هم اینکه این افراد بسیار رقابت جو و همیشه در عجله هستن، بخاطر این بعضی از مهم ترین لحظات زندگی شون رو از دست میدن.
این افراد جوری درگیر عملی کردن همه تعهدات خود هستن که فراموش میکنن از خودشون مراقبت کنن.

 

 

۳- مشکل پسندها

سؤال پرسیدن و درخواست واسه کم و زیاد کردن محتویات غذا، عادتای همیشگی مشکل پسندها وقت سفارش دادن غذاشون در رستوران هستن. این افراد در حریم امن شون شدیدا احساس امنیت می کنن و ترس زیادی دارن مرتکب کاری شن که اتفاقاً چیزی رو در مورد اونا رو کنه که خودشون هم از اون بی خبرند. اونا از ترس شکست خوردن، فقط کارایی رو انجام میدن که به طور کامل به اونا تسلط دارن و هیچ خطری نمی کنن. با این حال، این افراد شوق زیادی واسه یادگیری دارن و از پرسیدن سؤال ترسی نداره و چیزایی که بلد نیستن یاد می گیرن.

۴- کسایی که غذاشون رو دسته بندی و جدا می کنن

کسایی در این دسته بندی جای می گیرن که از مخلوط شدن غذاهای جور واجور داخل بشقاب شون بدشون میاد. این افراد همیشه همه چیز رو مرتب و منظم می کنن و این ویژگی، اونا رو در کارشون توانا می کنه چون کنترل کامل همه کاراشون رو در دست می گیرن. خونه اینجور آدمایی شاید به طور کامل تمیز و مرتبه چون از بی نظمی بدشون میاد. اگه کارا اونطور که برنامه ریزی شده پیش نرن، ممکنه این مسأله اونا رو شدیدا عصبی کنه اما اینجور آدمایی واسه حفظ سلامتی خود باید یاد بگیرن که سازش داشته باشن و کوتاه بیان.

۵- کسایی که همه غذاشون رو با هم مخلوط می کنن

این افراد معمولا همه غذاهای داخل بشقاب شون رو با هم مخلوط می کنن و از هر چیزی مقداری می خورن. اینجور آدمایی معمولا برونگرا هستن و رفتار دوستانه ای با بقیه دارن و دوست دارن در محل کارشون چندین مسئولیت رو بردوش بگیرن. اونا علاقه زیادی به کارشون دارن، اما می دونن چیجوری وقتی رو هم به عزیزان شون اختصاص بدن و معمولا روابط سالمی با بقیه دارن. با این حال، علاقه بیشتر از اندازه ای که واسه انجام همزمان کارا دارن بعضی وقتا می تونه اونا رو خسته کنه و باعث شه ضرب الاجلای کاری شون رو از دست بدن و به خاطر کار بیشتر از اندازه، دچار مشکلات روحی شن.

۶- ماجراجوها

اگه هر بار که به رستوران می رید تلاش می کنین عجیب ترین و خاص ترین غذا رو سفارش بدین، پس در این دسته قرار می گیرین. کسایی که معمولا این جوری هستن دوست دارن خطر کننند و از شکست خوردن ترسی ندارن. اونا حتی به دیوونه وارترین ایده ها هم نه نمی گن و دوست دارن از حریم امن خود خارج شن و چیزای جدیدی رو امتحان کنن. هیچکی اونا رو آدمای خسته کننده ای نمی دونه و بسیاری اونا رو به خاطر جربزه و خطر پذیری شون تشویق می کنن. با این حال، اینجور آدمایی باید مراقب باشن به بقیه فشار نیارن که به اندازه اونا ماجراجو باشن؛ چون خطر کردن واسه همه آدما روش مناسبی نیس.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با انواع مواد مخدر و مواد محرک و روش‌های درمان آنها آشنا شوید

۷- کسایی که در آن واحد فقط یه جور غذا می خورن

این دسته بندی شامل آدمایی می شه که دوست دارن همزمان فقط یه نوع غذا بخورند و بعد سراغ غذای دیگری برن. این نوع نگاه رو جزئیات گرایی می دونن یعنی این افراد در همه چیز خیلی دقیق تفکر می کنن. واسه همینه که اینجور آدمایی معمولا در کار خود بسیار موفقن و به خاطر دقت زیادی در کارشون دارن مورد تشویق قرار می گیرن. اونا جزئیات کوچیکی رو می بینن که مورد غفلت بقیه قرار میگیره. با این حال، این افراد باید نسبت به کسایی که روش هدف دار اونا در انجام کارا رو ندارن صبور باشن.

۸- کسایی که با صدای بلند غذا می جوند

یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی که می تونه بیفته اینه که در کنار کسی غذا بخورین که غذایش رو با صدای بلند می جود و با دهن پر حرف می زنه. این افراد بسیار برونگرا با رفتاری دوستانه هستن و براشون اهمیتی نداره بقیه درباره اونا چه فکری می کنن. اونا هیچوقت واسه چیزی نگران نمی شن و با هر مشکل کوچیکی که بر سر راهشون قرار میگیره با آرامش برخورد می کنن. این افراد زیادتر از اندازه در مورد زندگی شخصی شون با بقیه صحبت می کنن و به احتمال زیاد به خاطر همین ویژگی در سازگاری با بقیه به مشکل بر می خورن.

۹- کسایی که دقت زیادی در آماده کردن غذاشون به خرج میدن

این افراد دوست دارن قبل اینکه خوردن غذاشون رو شروع کنن اونو به تیکهایی کوچیک تبدیل کنن. این مسأله از تصور آینده نگر و مهارتای اونا در نظم بخشی ناشی می شه.
این افراد زمان زیادی رو صرف رویاپردازی می کنن و آرزوهای بزرگی واسه کارشون تو سرشونه، حتی اگه از نظر بقیه در دنیای خیالی خودشون هستن. هم اینکه، این افراد دوست دارن برنامه دوستی با دوستان شون رو از قبل تعیین کنن تا بتونن برنامه ریزی درستی واسه خودشون داشته باشن. نکته ای که این افراد باید به اون توجه داشته باشن اینه که در عین حالا که واسه ساختن آینده تلاش می کنن، نباید زمان حال رو از دست بدن.

۱۰-  کسایی که همیشه میخوان از غذای بقیه هم بخورند

هرچند کمی خودخواهانه انگار نخواهید از غذای خود به بقیه بدین، اما این مسأله هم آزار دهنده س که کسی تصور کنه هر بار که با هم غذا می خورید می تونه از غذای شمام بخوره. این افراد سلطه گر هستن و هر چیزی که بخوان رو می خوان. در بیشتر موارد، اینجور آدمایی یدونه بچه هستن و در زندگی شون با احتمال خیلی کم «نه» شنیده ان. علاوه بر این، اونا نسبت به دور و بریا شون بسیار مؤدب و مهربون هستن و فقط بعضی وقتا رفتار نامناسبی از اونا سر می زنه.

۱۱- کسایی که هیچوقت غذاشون رو با بقیه قسمت نمی کنن

هممون میدونیم اینکه به بقیه پیشنهاد بدیم از غذامون بخورند کار به طور کامل رایجیه. با این حال، وقتی کسی علاقه ای به این کار نداشته باشه، ممکنه بقیه اونو آدم خودخواهی بدونن. اما کسایی که اهل قضاوت نیستن شاید فکر می کنن مسأله شما فقط استقلال و فردیت تونه و نمی خواین فقطً به این خاطر غذاتون رو با کسی شریک شید که بقیه هر کاری غیر از این رو دور از ادب می دونن. مسأله فقط اینه که شما غذایی واسه خودتون سفارش دادین و دوست ندارین اونو با کس دیگه ای شریک شید.