با ظاهر شدن اولین موهای سفید روی سر، بیشتر خانوما به سراغ آرایشگر خود می رن و این شروع یه کار ادامه دار واسه اونا میشه. این وسط گروه دیگری از زنان هم هستن که از این مرحله جدید از زندگی شون استقبال می کنن و به موهای طبیعی خود اجازه میدن که به رشد خود ادامه بده.

در این نوشته بر اون هستیم که بعضی از روشی رو که میشه واسه استقبال از این موهای سفید رفت رو برشمرده و راه هایی رو پیش پای تون گذاریم که می تونین احساس بهتری رو در این مرحله جدید از زندگی واسه تون به وجود آورد.

مو چه وقتی شروع به سفید شدن می کنه و نشونه های اون چیه؟ 

در افراد جور واجور این زمان فرق داره و نمیشه واسه همه یه زمان رو در نظر گرفت اما قوانین کلی در این مورد هست که «مایک لیانج» که تخصص ایشون روی رنگ کردن موه و در سالن آرایش و زیبایی «جولین فارل ری استور» در شهرنیورک کار می کنه اونا رو بر می شمارد.

ایشون بر اون باوره که وقتی که ۸۰ درصد رنگدانهای مو تغییر رنگ داده و به سمتی سفیدی برن می گن که موها سفید شدن. خشکی، شکنندگی و آسیب مو و خارش در کف سر می تونه از نشونه های سفید شدن مو به حساب آیند.

اگه موها رو رنگ نکنیم و اونو به حال خود بذاریم چی می شه؟

پول بیشتری پس انداز می کنین

وقتی که از آرایشگر خود چه واسه رنگ کردن کامل مو و یا ریشه اون وقت گرفته باشین، در هر حال واسه تون هزینه هایی داره که می تونین در خونه هم همون کارا رو انجام بدین. وقتی که رنگ کردن موهاتون رو به طور کامل متوقف کنین، هرساله می تونین مقدار زیادی پول ذخیره کنین.

موهاتون ممکنه وارد مرحله عجیب و غریبی شه

در وقتی که موها رو بدون رنگ کردن به حال خود رها می کنیم خصوصا در هفته های دوم و سوم وضعیت خیلی مطلوبی نیس.
حالا خوبیش اینه تکنیکایی وجود دارن که که میشه به صورت موقتی و واسه بهتر کردن این وضعیت اونا رو استفاده کرد.

«جیمز کوربت» که تخصص ایشون رنگ کردن موه در این باره میگه میشه از روغنای مخصوص مو استفاده کرد و تفاوتای رنگ میان بخش هایلایت شده با ریشه رو کمی پوشاند. هم اینکه میشه این تناسب رو با هایلایتایی در صورت و با سایه و روشنایی هم بوجود آورد و در آخر اونا رو شست.

 

موهاتون ممکنه نازک تر به نظر برسه

 

کوربت در این باره میگه وقتی که مو رو رنگ می کنین، به دو دلیل کلفت تر می شه.
یکی اینکه حالتی ورم کرده پیدا می کنه و گویی به خود حجم گرفته باشه و دیگه اینکه خیالی رو که رنگ در عمق و سایه و روشنای مو به وجود می آورد، دلیل می شه که سنگینی بیشتری پیدا کنه.

پس وقتی که رنگ کردن موهاتون رو متوقف می کنین به طور ملموسی متوجه نازک شدن تارهای اون میشین.

احتمال داره که نوع آرایش خود رو هم تغییر بدین

رنگ موها می تونه در رنگ پوست تون هم سایه روشنایی رو به وجود آورد. وقتی که اجازه می دید موهاتون سفید شه ممکنه احساس کنین که صورت تون کمی بی رنگ و بی حال شده و احتیاج به آرایش بیشتری دارین.

کوربت در این باره میگه: “خصوصا وقتی که موهاتون سفید می شه، ممکنه بخواین لبای درخشنده تر و چشمای برجسته تری داشته باشین.”

احتمال داره جنس موهاتون به سمت بهتر یا بدتر شدن پیش بره

لیانگ در این مورد میگه: “برحسب جنس تارهای موهاتون، وقتی که به سمت سفید شدن مو می رید، موها شکنندگی بیشتری پیدا می کنن.”

این مطلب را هم از دست ندهید :   عادت های غذایی ما رازهای زیادی را درباره شخصیت ما آشکار می کنند

کوربت هم میگه: “رنگ مو می تونه واسه تارهای مو به درد بخور باشه چون که چربیای موجود در رنگا می تونه از وِز شدن و به هوا رفتن موها جلوگیری کنه.
از طرف دیگه هم اگه مو بر اثر رنگ کردن آسیبای زیادی دیده باشه بد هم نیس که کمی استراحت کنه.”

لازمه مناسب ترین اجناس رو در این زمان واسه موهاتون به کار ببرین

وقتی که به موهای خود اجازه دادین تا به سمت سفید شدن پیش بره، لازمه کمی هم تحقیق و مطالعه داشته باشین تا فهمیده باشین چه شامپوها و نرم کننده هایی قدرت آبرسانی بیشتری دارن.

لیانگ پیشنهاد می کنه از شامپوهایی با اسید هیالورونیک با قدرت مرطوب کنندگی بالا استفاده کنین. ممکنه بخواین از کالاهایی مثل کرِما، موس و یا اسپری هم واسه حالت دادن به موهاتون استفاده کنین تا کمی به موهاتون حجم بدین.”

ممکنه بخواین از مکملای مو استفاده کنین

بعضی از مکملای مخصوص مو مثل Viviscal و Nutrafol می تونن واسه افزایش رشد مو به درد بخور باشن. لیانگ عقیده داره که وقتی که خوردن این مکملا رو رها کنین می بینین که رشد موها هم به دنبال اون متوقف می شه پس تا جایی که لازمه به این کار ادامه بدین.

احتمال داره که ورزش یا فعالیت بدنی جدیدی رو شروع کنین

کوربت باور داره مواجه شدن با موهای سفید به معنی ورود به مرحله جدیدی از زندگیه. بعضی از زنان واسه اینکه بتونن خود رو از سن حقیقی شون جوون تر نشون بدن شروع به انجام ورزشا یا فعالیتای بدنی جدیدی می کنن تا ظاهر جدید با موهای سفید شده کمتر در اونا حس پیری رو به وجود آورد.

تغییرات احتمالی در کمد لباسا و لوازم زینتی

کوربت میگه: “بعضی وقتا تغییرات رنگ می تونه به معنی تفکری دوباره در مورد ظاهر کلی مون تلقی شه.” رنگ مو و خصوصا وقتی که موهای شما واسه مدتا دارای امضاء خاص خود بوده از جمله مهم ترین این تغییرات هستش.

کوربت میگه: “وقتی که در مو اینجور تغییر اساسی به وجود اومده می تونین با به کار گیری گردنبندهای قشنگتر و مدرن تر از اون چیزایی که در گذشته به کار می بردین، این وضعیت رو واسه خودتون به تعادل بهتری برسونین.”

ممکنه مایل باشین مدل موهاتون رو تغییر بدین

کروبت میگه: “وقتی که خانوما پا به سن می ذارن و تغییرات طبیعی رو در ظاهر خود تجربه می کنن به همون اندازه هم دوست دارن که اندیشمند تر و برجسته تر به نظر برسن که انعکاسی از این فصل تازه از زندگی شون باشه.”

البته میشه بعد از ۴۰ سالگی هم به داشتن موهای بلند ادامه داد اما باید خوب دونست که چه تغییراتی در مدل مو می تونه فرد رو جوون تر به نظر برسونه.

ممکنه احساس آزادی و سبک بالی بیشتری کنین

واسه خیلی از زنان، نبود رنگ کردن موهای سفیدشان می تونه نشانی از آزادی شون تلقی شه.
کوربت میگه: “اونا میدونن که بله موهای من سفید شده و زمان اون فرارسیده که بهترین نوع رفتارم که احساس خوب آزادی رو به من میده انجام دهم.”