به لطف فناوریای جدیدی که در سالای گذشته واسه صنعت خودروسازی طراحی و تولید گشته و هم اینکه پیرو مشکلات بوجود اومده در قرن ۲۱، از خشم حاصل از سنگینی ترافیک تا وابستگی کاربران امروز به نقشه گوگل، این طور انگار علائم راهنمایی و رانندگی باید به‌روز رسانی شده و متناسب با زندگی الان آدما طراحی گردند.

شاید براتون باحال باشه بدونین که اولین علائم راهنمایی در جاده ها رو رومیا اختراع کردن. اونا با تراشیدن اشکال جورواجور روی سنگا و نصب اونا در مسیرهای رفت و اومد، به نمایش فاصله تا شهر رم می پرداختن.

هر چی علم و فناوری پیشرفت بیشتری کردن، این علامتا هم تغییر یافته و سخت تر گشتن. حالا هم به دلیل ایجاد تحولات زیاد در زندگی بشر و دیجیتالی شدن اون، نیاز به تغییر کردن و اضافه شدن راهنماهای جاده ای خوب احساس می شه.

به طور مثال، در سالای گذشته تولید ماشینای خودران (بدون راننده) زیاد شده و این اتومبیلا الان در بعضی از ایالتای آمریکا در خیابونای اصلی در حال تردد هستن. از این رو، باید نشونه ای واسه اخطار به راننده ها در این رابطه که خودروهای رباتیک در این راه رفت و اومد می کنن، وجود داشته باشه.

مراقب عابرانی که در حال ارسال / دریافت پیام هستن باشین

از اونجا که هر روز بر اندازه وابستگی آدما به موبایل و گجتای همراه اضافه می شه، شاید بد به نظر نرسه که علامتی در کنار خیابونا نصب گشته و به راننده ها اخطار دهد که در این منطقه، عابرین پیاده در حال پیام خوانی هستن.

شما وارد منطقه ای میشین که تحت پوشش نقشه گوگل نیس

قدیما هنگام سفر و رفتن به شهرها یا مناطق جدید، واسه پیدا کردن مسیرهای دلخواه از شکلای جور واجور نقشه های چاپی و کاغذی استفاده می شد.
اما نسل امروز توان درک این برگه ها رو نداره و شاید حتی در مخیلاتش هم نگنجد که چیجوری میشه از یه تیکه کاغذی که چند سال پیش چاپ و عرضه شده، مسیرهای درست رو پیدا کرد.

این نسل به نقشه های آنلاین و مخصوصا گوگل مپ وابستگی  شدید داره و از این رو خوبه در مکانایی که تحت پوشش مپ قرار ندارن، تابلوئی با همین مضمون نصب شه تا راننده تکلیف خودشو بدونه.

تابلوی اخطارِ نزدیک شدن به خیابونای در هم

در بعضی از مناطق کلان شهرها، چندین خیابون روی همدیگه ساخته شده و پلا و اتوبانای زیادی هم در دور و بر اونا قرار دارن و این در هم پیچیدگی موجب پریشونی و گیجی راننده ها می شه.
از این رو، بهتره قبل از ورود به اینجور مناطقی، یه تابلوی اخطار نصب شه و فرد خودشو واسه رانندگی در اینجور کلاف سر در گمی آماده کنه.

راننده های حواس پرت

در قدیم هیچ گونه وسیله ای واسه حواس پرتی راننده ها هنگام روندن در جاده ها وجود نداشته، اما این روزا به واسطه وجود موبایلای همراه و تبلت و دوربینای دیجیتال، افراد در بین رانندگی کارای دیگری هم انجام میدن که می تونه به ایجاد تصادف منجر شه.
از این رو لازمه در همه خیابونا علامتی واسه یادآوری حواس پرتی این روزای راننده ها نصب شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۳ تئوری درباره علت استعفای غیرمنتظره نیکی هیلی از نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل

اخطار واسه عصبانیتای جاده ای در بین ساعات ۸ تا ۱۰ صبح

در ساعتای ابتدایی روز که تقریبا بیشتر مردم در حال رفتن به محل کار، مدرسه یا دانشگاه هستن به موجب سنگین بودن ترافیک تقریبا بیشتر راننده عصبی و عصبانی هستن. به خاطر این، خوبه یه تابلو در کنار خیابونای پرتردد نصب گشته و این موضوع رو به راننده ها یادآوری کنه تا بلکه از اندازه خشم خود کم کرده و آمار دعوا و خشونتای خیابانی کاهش بیاد.

اخطار واسه حضور دوچرخه سوارها در تموم جهات خیابون

به دلیل افزایش تعداد علاقه مندان به به کار گیری دوچرحه واسه تردد در سطح شهر، تابلوئی واسه اخطار حضور این افراد طراحی شده تا کسایی که قصد ورود به منطقه یاد شده رو دارن، از این آگاه شده و با احتیاط بیشتری در اون خیابونا رانندگی کنن.

اخطار واسه حضور ماشینا در تموم جهات خیابون

این تابلو مخصوص دوچرخه سوارها طراحی شده که به اونا اعلام کنه قراره در میان یه عالمه از اتومبیلای تولیدکننده دود و آلودگی حرکت کنن.

گردشگران از سمت چپ حرکت کنن

از اونجا که در دنیای الان بیشتر مردم موبایل به دست در حال گرفتن سلفی از خود هستن، شادی بد به نظر نرسه که در محدوده های گردشگری شهر، تابلوهایی واسه تعیین راه گردشگران نصب شه تا مثلا همه اونا فقط از سمت چپ خیابون عبور کرده و مزاحم تردد خودروها نشن.

نفس عمیق بکشین

تنها چاره واسه وقتی که در ترافیکای سنگین گرفتار شدین، کشیدن نفس عمیق و حفظ خونسردیه. به این دید که با حرص خوردن شما هیچ کاری از پیش نمی ره و با خشم و داد و بیداد نمی تونین موجب حرکت ماشینا بشوید، پس بهتره آروم باشین. به کار گیری تابلوهایی راهنمایی و رانندگی که روی اون نوشته شده «نفس عمیق بکشین» شاید خیلی هم غیرکاربردی نباشه.

اخطار! محلل تردد ماشین خودران

به خاطر پیشگیری از هر نوع ترس و بروز واکنشای ناخواسته و خطرناک، بهتره در ورودی خیابونایی که ماشینای بدون راننده در اونجا رفت و اومد دارن، تابلویی نصب شده و این موضوع رو به راننده ها اعلام کنه.

تا ۸۰۰ کیلومتر بعدی هیچ ایستگاهی واسه شارژ باتری وجود نداره

مثل تابلوهای نمایش دهنده فاصله پمپ بنزین بعدی، خوبه واسه ماشینای برقی و هیبریدی که هر روز بر تعدادشون اضافه می شه هم علامتی به همین معنی در خیابونا نصب شه.

ساعات بالاترین درجه ترافیک آدمایی که پیاده روی می کنن

در دنیای الان، مردم به دلیل داشتن مشغله های زیاد یا عموما صبحا قبل از شروع کار یا عصرها پس از پایان کارشون به پیاده روی و ورزش کردن می پردازن. از این رو بد نیس تابلوئی در مسیرهای تردد این افراد نصب شده و به راننده ها اخطار دهد که مثلا در ساعات ۶ الی ۷ صبح و ۱۸ الی ۲۰ بعدظهر، مردم در حال پیاده روی هستن.